חזרתי להונג-קונג לחגוג את פורים ב-"שובה ישראל" ולבקר בעוד מספר אתרים נוספים.

פורים הייתה חוויה מעניינת ביותר. המשפחות היהודיות בהחלט קיימו את מצוות "שתייה עד-לא-ידע", במיוחד הרבנים. הלכתי לחדר המחשבים באמצע המסיבה – או יותר נכון, משתה – וחזרתי אחרי כמה שעות רק כדי למצוא את אחד הרבנים יושב בבית הכנסת ולא יודע מי מימינו ומי משמאלו. טוב, לפחות הוא הצליח לפלוט לעברי כמה דברי חוכמה.

הרב: "אורי, מה אתה עושה?"
אורי: "מנקה את האוזניות שלי."
הרב: "את הפינות אתה מנקה, את הפינות אתה מנקה, אורי…"
אורי: "כן."
הרב: "אבל מה עם העיקר? את העיקר אתה מקפיד לנקות?"

חזק ואמץ.

הספקתי לבקר בפארק שעשועים גדול בפאתי העיר, שנקרא Ocean Park. הפארק מכיל מספר מתקנים, אבל מה שעניין אותי היו תצוגות בעלי החיים שם. ראיתי דובי פנדה, פנדות אדומות – הידועים יותר בכינוים "Firefox" – כן, הדפדפן הידוע קרוי על שם דב, ולא שועל – מדוזות, חתולי-ים ועוד.

ביקרתי גם בשוק הפרחים ובשוק הציפורים. חוויה מעניינת ומיוחדת בהחלט.

אבל הגיע הזמן להכנס לסין היבשתית. ביום רביעי ארזתי את חפצי בתרמיל ונסעתי ליעד הראשון שלי – העיר גואנגז'ו, הנמצאת במחוז גואנגדונג. אבל על כך אספר בכתבה הבאה.

אני מוכרח לציין שבעקבות הצנזורה בסין, Picasa ו-Wordpress חסומים בסין. אני מסוגל לעקוף את הצנזורה, אבל במחיר של פס-גלישה איטי מאוד. לצערי, יש לי בעיה מקומית להעלות הרבה תמונות – אך אני מבטיח לטפל בנושא ברגע שאוכל.

נשתמע,
אוֹרִי

